WYCIECZKA KLAS PIĄTYCH

W dniach 7-11.05.2018r. klasy piąte naszej szkoły wraz z wychowawczyniami p. Dorotą Bobrowską i p. Marią Laskowską przebywały na wycieczce szkolnej. Pierwszego dnia podążyliśmy „Śladami legend wielickiej kopalni”. Podczas wędrówki trasą turystyczną poznaliśmy historię zabytkowej kopalni
w Wieliczce, której początki sięgają czasów średniowiecza. Dowiedzieliśmy się o tradycjach i obyczajach wielickich górników, podziwialiśmy prawdziwe cuda wykonane w soli: m.in. wspaniałe kaplice zdobione solnymi rzeźbami
i płaskorzeźbami, żyrandole, urokliwe podziemne jeziora, stare wyrobiska
o oryginalnej drewnianej zabudowie, dawne narzędzia górnicze oraz zachowane ślady prac  w dawnej kopalni. Najbardziej zachwycił nas wystrój wydrążonej
w  XIX wieku kaplicy św. Kingi. Późnym  wieczorem usatysfakcjonowani
i pełni wrażeń powróciliśmy do hotelu „Kinga” w Wieliczce, by wypocząć
i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na spotkanie z miastem królów – Krakowem. Na parkingu czekała już na nas pani przewodnik.  Na Starym Mieście zwiedzaliśmy Dziedziniec Uniwersytetu Jagiellońskiego, Okno Papieskie, Kościół Św. Franciszka z Asyżu, Bramę Floriańską, Barbakan. Spacerując po  Rynku Krakowskim, oglądaliśmy Sukiennice, Ratusz, a także mieliśmy okazję usłyszeć na żywo hejnał z wieży Kościoła Mariackiego. Potem udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, na którym podziwialiśmy renesansowy dziedziniec na Zamku Królewskim oraz przepiękne komnaty królewskie.  Schodząc krętymi schodami dotarliśmy do Smoczej Jamy, w drodze na zewnątrz, spotkaliśmy samego gospodarza jamy- ziejącego ogniem Smoka. Po ciężkim dniu udaliśmy się na zasłużony wypoczynek do Aquaparku. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Pienińskiego Parku Narodowego, gdzie tradycyjnymi tratwami, pełen emocji,  przeżyliśmy spływ Dunajcem. Po obiedzie w Szczawnicy udaliśmy się na Zamek w Niedzicy, a następnie płynęliśmy statkiem po Zalewie Czorsztyńskim. Ostatniego dnia przejechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Przepiękne zakątki tego parku pokazywał nam pan przewodnik. Poprowadził nas do Groty Łokietka, ciekawie opowiadając o historii przyrodniczych zjawiskach zachodzących pod ziemią. Zziębnięci wyszliśmy na zewnątrz, po czym udaliśmy się na spacer po Narodowym Parku Ojcowskim. Idąc Doliną Prądnika podziwialiśmy malowniczą dolinę  wraz ze  skałami o charakterystycznych kształtach i nazwach. Cieszyliśmy oczy Ruinami Zamku w Ojcowie, Bramą Krakowską, Źródełkiem Miłości oraz Igłą Deotymy. Byliśmy na zamku w Pieskowej Skale. Zobaczyliśmy popularną skałę wapienną ,,Maczugę Herkulesa”.
Pełni wrażeń i już trochę zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną do Pępowa.

Maria Laskowska

GALERIAKRAKÓW-WIELICZKA

© 2016 Szkoła Podstawowa im. ppor. Klemensa Wickiego w Pępowie | Projekt i realizacja: Baltic Trend - projekty marketingowe