
| Lp. | Nazwa przedmiotu | Terminy eliminacji | |||
| stopień I – szkolny godz. 14:00 |
stopień II – rejonowy godz. 14:00 |
stopień III – wojewódzki godz. 12:00 |
|||
| 1. | Język polski | 9 października 2025 r. (czwartek) |
18 listopada 2025 r. (wtorek) |
4 marca 2026 r. (środa) |
|
| 2. | Język angielski | 15 października 2025 r. (środa) | 26 listopada 2025 r. (środa) |
17 lutego 2026 r. (wtorek) |
|
| 3. | Język niemiecki | 29 października 2025 r. (środa) |
17 grudnia 2025 r. (środa) |
25 lutego 2026 r. (środa) |
|
| 4. | Historia | 24 października 2025 r. (piątek) | 9 stycznia 2026 r. (piątek) |
27 lutego 2026 r. (piątek) |
|
| 5. | Geografia | 22 października 2025 r. (środa) | 16 grudnia 2025 r. (wtorek) |
20 lutego 2026 r. (piątek) |
|
| 6. | Matematyka | 17 października 2025 r. (piątek) |
5 grudnia 2025 r. (piątek) |
19 lutego 2026 r. (czwartek) |
|
| 7. | Fizyka | 21 października 2025 r. (wtorek) |
13 stycznia 2026 r. (wtorek) |
24 lutego 2026 r. (wtorek) |
|
| 8. | Chemia | 14 listopada 2025 r. (piątek) |
7 stycznia 2026 r. (środa) |
2 marca 2026 r. (poniedziałek) |
|
| 9. | Biologia | 23 października 2025 r. (czwartek) |
8 stycznia 2026 r. (czwartek) |
5 marca 2026 r. (czwartek) |
|
| 10. | Informatyka | 13 listopada 2025 r. (czwartek) | 15 stycznia 2026 r. (czwartek) | 26 lutego 2026 r. (czwartek) |
|
Pomorski Kurator Oświaty
Grzegorz Kryger
WIĘCEJ NA STRONIE: KONKURSY PRZEDMIOTOWE
****************************************
Zapraszamy uczniów klas IV–VIII do udziału w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez Ministra Edukacji i Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych. Celem konkursu jest poznanie historii swojej rodziny, lokalnej społeczności oraz rozwijanie postaw patriotycznych.
1. Zadanie konkursowe – uczniowie przygotowują projekt edukacyjny w formie prezentacji multimedialnej, zawierający:
* drzewo genealogiczne swojej rodziny,
* opis biograficzny członków rodziny,
* elementy pracy badawczej oparte na rozmowach, dokumentach itp.
* (dla klas VII–VIII także) skany dokumentów źródłowych i wykaz materiałów wykorzystanych w projekcie.
2. Terminy
* Etap szkolny: 9–16 marca 2026 r.
* Przekazywanie projektów: 17–24 marca 2026 r.
* Ogłoszenie wyników etapu wojewódzkiego: do 15 kwietnia 2026 r.
* Ogłoszenie laureatów etapu centralnego: do 20 maja 2026 r.
3. Projekty na etapie szkolnym będą prezentowane przez uczniów przed trzyosobową komisją, która oceni je według ściśle określonych kryteriów.
Chęć udziału w konkursie należy zgłaszać osobiście lub za pomocą dziennika elektronicznego.
Amadeusz Sałek
****************************************
Konkurs fotograficzny „Moje zdrowe śniadanie” dla klas IV-VIII.
Lubisz robić zdjęcia i dbasz o zdrowe jedzenie?
Ten konkurs jest dla Ciebie!
Przygotuj zdrowe śniadanie, zrób mu zdjęcie, wywołaj fotografię (minimum 10×15 cm) i dołącz krótki opis składników oraz dlaczego Twój posiłek jest zdrowy.
Na Twoją pracę czekamy do 5 listopada 2025 r.
Prace złóż u nauczyciela — Beaty Krawczyńskiej-Kowalskiej.
Najciekawsze zdjęcia zostaną nagrodzone i zaprezentowane z okazji Dnia Zdrowego Śniadania!
Regulamin konkursu został wysłany e-mail i dostępny jest u nauczyciela
Jedz zdrowo, myśl kreatywnie – weź udział w konkursie
****************************************
Zapraszamy uczniów klas 3-8 do Udziału w Jubileuszowym XX Międzynarodowym Konkursie Informatycznym „Bóbr”.
Konkurs odbędzie się w 3 kategoriach wiekowych:
– Skrzat (kl.3) – 17 listopada – godz.12:00-13:00
– Benjamin (kl. 4-6) – 18 listopada godz.12:00-13:00,
– Junior (kl. 7-8) – 21 listopada – godz.12:00-13:00
Rodzic rejestruje ucznia na platformie https://www.dzwonek.pl/ (Wyszukuje szkołę poprzez wpisanie jej pełnej nazwy).
Nauczyciel potwierdza przynależność ucznia do szkoły i przypisuje go do konkretnego konkursu.
Uwaga! Konta z poprzednich lat, powinny być aktywne.
Na zgłoszenia czekam do 14 listopada.
Zachęcam do przetestowania zadań z poprzednich lat. https://www.bobr.edu.pl/zadania-archiwalne/
***************************************
OGŁOSZENIE DLA UCZNIÓW KLAS VI–VIII
W imieniu Szkoły Podstawowej im. Klemensa Wickiego w Pępowie informuję o organizacji szkolnego etapu Wojewódzkiego Turnieju Czytelniczego „Mole Książkowe”.
Konkurs odbędzie się 20 listopada 2025 r. (czwartek) na drugiej godzinie lekcyjnej w sali komputerowej.
Na etapie szkolnym obowiązuje lektura:
Marcin Szczygielski – „Czarny Młyn”
To niezwykła opowieść o sile przyjaźni, odwadze i dorastaniu, pełna tajemnic i emocji. Test będzie miał formę online i sprawdzi zarówno znajomość treści, jak i umiejętność rozwiązywania zadań w stylu egzaminu ósmoklasisty.
Udział w konkursie to doskonała okazja, by przetrenować swoje umiejętności językowe, interpretacyjne i czytelnicze, a jednocześnie dobrze się bawić!
Dlaczego warto?
Laureaci finałowego etapu wojewódzkiego otrzymają dodatkowe 2 punkty rekrutacyjne przy naborze do liceum.
Lektury kolejnych etapów konkursu:
– etap powiatowy: Zbigniew Nienacki – „Pan Samochodzik i złota rękawica” (grudzień 2025),
– Andrzej Perepeczko – „Dzika Mrówka pod żaglami” (styczeń 2026),
– Katarzyna Ryrych – „Lato na Rodos” (luty 2026),
– etap wojewódzki: Seweryna Szmaglewska – „Czarne Stopy” (marzec 2026).
Zgłoszenia proszę wysyłać przez Librusa do pani Alicji Braczkowskiej, w tytule wpisując: MOLE KSIĄŻKOWE w nieprzekraczalnym terminie do 12 listopada 2025
Uwaga: Biblioteka szkolna posiada ograniczoną liczbę egzemplarzy obowiązującej lektury, dlatego nie warto zwlekać z wypożyczeniem i decyzją o udziale.
Serdecznie zachęcam do uczestnictwa.
Niech najlepszy czytelnik zostanie szkolnym reprezentantem w turnieju wojewódzkim!
Alicja Braczkowska
*****************************************
Zachęcamy do udziału w VII powiatowym konkursie plastycznym „Bezpieczna droga- znam zasady ruchu drogowego”.
. CELE KONKURSU
• Popularyzacja wiedzy na temat bezpieczeństwa osób poruszających się pieszo, na rowerach oraz w pojazdach samochodowych;
• Zwrócenie uwagi na przepisy i zasady ruchu drogowego;
• Rozwijanie kreatywności i uzdolnień plastycznych wśród uczniów;
• Odkrywanie i promocja talentów;
• Wymiana doświadczeń między nauczycielami;
• Rozpowszechnianie działań profilaktycznych poprzez działalność artystyczną i prezentację prac plastycznych;
UWAGA!
W roku szkolnym 2025/26 rozszerzamy konkurs o nową kategorię wiekową klasy: IV – V, zachęcamy do udziału!
3. UCZESTNICY :
– I kategoria: uczniowie klas „0” i I
– II kategoria: uczniowie klas II i III
– III kategoria: uczniowie klas IV i V
4. ZASADY UCZESTNICTWA
Technika i format prac:
➢ Technika dowolna (nie dopuszcza się prac przestrzennych, wykonanych z materiałów sypkich, nietrwałymi, z plasteliny,
malowanych na szkle, makiet)
➢ Klasy „0” i I – format prac A-4 (mały blok rysunkowy)
➢ Klasy II i III – format prac: A-3 (duży blok rysunkowy)
➢ Klasy IV – V – format prac A-3 (duży blok rysunkowy)
Na odwrocie pracy należy czytelnie (drukowanymi literami) podpisać autora, klasę, szkołę
Termin oddawania prac: 24.10.2025r.
Bardzo prosimy o terminowe dostarczenie prac konkursowych.
Zuzanna Bemowska
Paulina Konkel
************************************************
Październik jest miesiącem modlitw z różańcem dlatego po raz kolejny organizujemy konkurs
na najciekawszy różaniec wykonany przez uczniów Szkoły Podstawowej w Pępowie.
CELE KONKURSU
Zamierzeniem konkursu jest rozbudzenie umiłowania modlitwy różańcowej
oraz rozwój talentów u uczniów naszej szkoły.
REGULAMIN KONKURSU
Tematem konkursu jest różaniec wykonany dowolną techniką, indywidualnie lub rodzinnie.
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie z klas O – VIII.
Zachęcamy, aby wykorzystać najróżniejsze metody i pomysły na wykonanie różańca
Prosimy, aby w tym roku nie wykonywać różańców z produktów spożywczych.
Liczymy na pomysłowość i oryginalność.
Prace konkursowe należy złożyć do końca października u swojego katechety.
Każdy różaniec powinien być odpowiednio podpisany z podaniem imienia i nazwiska ucznia oraz klasy.
Prace nie będą zwracane autorom i przechodzą na własność organizatora.
Jury powołane przez organizatorów konkursu przy ocenie będzie brać pod uwagę: poprawność wykonania różańca, estetykę wykonania, pomysłowość, włożony wkład pracy.
Zwycięzcom zostaną przyznane nagrody, a wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowe dyplomy.
Wszystkie wykonane różańce zostaną wywieszone w holu szkoły.
Rozwiązanie konkursu odbędzie się podczas najbliższego apelu
Bernadeta Sikorska
Joanna Wenta
**************************************************
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie „AleMózgi”! Link do strony: https://www.alemozgi.pl/
Jest to konkurs matematyczno-informatyczny, który nie wymaga wiedzy wstępnej, a jedynie umiejętności logicznego myślenia i chęci do nauki.
Mogą w nim wziąć udział uczniowie klas 1-8 szkół podstawowych.
UWAGA! Czas na zgłoszenie udziału jest do środy 15.10.25r, do godz. 13.00.
Do tego czasu chętni uczniowie dostarczają podpisany Formularz zgłoszeniowy do nauczycieli Informatyki w sali 110.
Formularz zgłoszeniowy: https://www.alemozgi.pl/_files/ugd/355fe1_fa0e3f782abb4f2ab970f8e14d8bc1a5.pdf
Regulamin konkursu: https://www.alemozgi.pl/regulamin
Konkurs odbywa się w czterech kategoriach wiekowych:
1-2 klasa szkoły podstawowej (nowa kategoria),
3-4 klasa szkoły podstawowej,
5-6 klasa szkoły podstawowej,
7-8 klasa szkoły podstawowej.
Konkurs jest podzielony na 3 etapy. Pomiędzy kolejnymi etapami uczniowie będą mieli czas na indywidualną naukę z użyciem dostarczonych materiałów:
Etap 1. (szkolny) odbędzie się w tygodniu 20-24.10.2025 w zgłoszonych szkołach. Będzie polegał na rozwiązaniu 15-20 zadań matematycznych i logicznych w ciągu 40 minut.
Uczniowie zakwalifikowani do 2 etapu otrzymują dostęp do dedykowanych materiałów do nauki programowania w języku Python na innowacyjnej platformie www.codeforia.com (dla klas 5-8). Regularna praca z ich użyciem pozwoli dobrze przygotować się do 2 etapu.
Etap 2. będzie polegał na rozwiązaniu 10 zadań programistycznych z użyciem języka Python dla uczniów klas 5 i starszych. Zadania będą dostępne do rozwiązywania online przez 7 dni (w tygodniu 2.03-08.03.2026). Uczniowie klas 1-2 oraz 3-4 zmierzą się z 15 wyzwaniami matematyczno-informatycznymi w ciągu 40 minut.
Uczniowie zakwalifikowani do finału otrzymają dodatkowe materiały szkoleniowe.
Etap 3. (finał) będzie polegał na rozwiązaniu 5 zadań algorytmicznych dla uczniów klas 5 i starszych. Uczniowie klas 1-2 oraz 3-4 zmierzą się z wyzwaniami logicznymi oraz zadaniami z programowania. Finał odbędzie się 7 maja 2026.
Nauczyciele informatyki
******************************************************
KONKURS SZKOLNY „PATRON SZKOŁY – NASZ BOHATER”
Temat:
Przedstaw Patrona Szkoły – ppor. Klemensa Wickiego!
Pokaż, że Patron to bohater, wzór i autorytet!
Forma prac dla poszczególnych klas:
• Klasa I – PORTRET Patrona (A4 lub A3, technika dowolna)
• Klasa II – PLAKAT promujący Klemensa Wickiego jako bohatera (A4 lub A3, technika dowolna)
• Klasa III – LAPBOOK o Patronie (życie, wartości, bohaterstwo)
Termin oddania prac:
05.10.2025 r. – do wychowawcy
Nagrody i wystawa:
• Najlepsze prace zostaną nagrodzone
• Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy
• Ogłoszenie wyników odbędzie się na uroczystym apelu z okazji Dnia Edukacji Narodowej 13.10.2025 r.
• Prace zaprezentujemy na wystawie podczas apelu z okazji Pasowania Pierwszoklasistów i obchodów Dnia Patrona 14.10.2025 r.
Pamiętaj – Twoja praca ma pokazać Patrona jako BOHATERA!!
Zapraszamy!
Nauczyciele uczący w klasach 1-3.
*************************************************
Regulamin konkursu:
Regulamin konkursu plastycznego
„Patron Szkoły – wzór do naśladowania”
1. Organizator
Szkoła Podstawowa im. ppor. Klemensa Wickiego w Pępowie.
2. Cele konkursu
-Przybliżenie uczniom postaci Patrona Szkoły – ppor. Klemensa Wickiego.
-Powrót do tradycyjnych wartości związanych z autorytetem, wzorcem osobowym i bohaterem.
-Zachęcenie uczniów do odkrywania wiedzy o Patronie oraz wyrażania jej w atrakcyjnej, twórczej formie.
-Ukazanie Patrona jako wzoru do naśladowania dla młodego pokolenia.
-Rozwijanie kreatywności, zdolności plastycznych uczniów klas I–III.
3. Uczestnicy
Konkurs adresowany jest do uczniów klas I–III Szkoły Podstawowej im. ppor. Klemensa Wickiego w Pępowie.
4. Kategorie i formy prac
Każda klasa przygotowuje prace w innej formie:
Klasa I – portret Patrona (technika dowolna, format A4 lub A3).
Klasa II – plakat promujący postać Klemensa Wickiego jako bohatera i wzór do naśladowania (technika dowolna, format A4 lub A3).
Klasa III – lapbook przedstawiający życie, wartości i bohaterstwo Patrona Szkoły.
5. Warunki uczestnictwa
Prace powinny być wykonane samodzielnie przez uczniów, jeżeli praca wykonywana była z pomocą dorosłego, należy zaznaczyć w podpisie.
Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
Wszystkie prace muszą być podpisane (imię i nazwisko dziecka, klasa, z kim dziecko pracę wykonało (np. Jan Kowalski, kl. IB, z rodzicami i bratem).
Technika wykonania prac jest dowolna, z zachowaniem przypisanej formy.
Termin oddania prac: 05.10.2025 r.
Prace należy składać u wychowawcy klasy do dnia 05.10.2025r.
6. Kryteria oceny
Komisja konkursowa będzie oceniać prace według następujących kryteriów:
-zgodność z tematem i ideą konkursu,
-oryginalność i pomysłowość,
-estetyka i staranność wykonania,
-trud włożony w wykonanie pracy,
-twórcze ujęcie postaci Patrona „jako bohatera”.
7. Nagrody
W każdej kategorii zostaną przyznane nagrody główne i wyróżnienia.
Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy.
Najciekawsze prace zostaną zaprezentowane na wystawie szkolnej podczas apelu z okazji Pasowania Pierwszoklasistów i obchodów Dnia Patrona.
8. Rozstrzygnięcie konkursu
Komisja konkursowa powołana przez organizatora oceni wszystkie zgłoszone prace.
Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystości szkolnych związanych z obchodami Dnia Edukacji Narodowej 13.10.2025 r.
9. Postanowienia końcowe
Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
Organizator zastrzega sobie prawo do prezentacji i publikacji prac w materiałach szkolnych.
10. Zapraszamy do udziału w konkursie
Nauczyciele uczący w klasach 1-3
*****************************
Ogólnopolska Olimpiada Olimpus w sesji jesiennej z języka angielskiego i języka niemieckiego dla klas IV-VIII szkoły podstawowej odbędzie się 5 listopada (j. angielski), 6 listopada (j. niemiecki) 2025 roku. Test będzie zawierał 30 pytań wielokrotnego wyboru, a jego celem jest sprawdzenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, komunikacji, słownictwa, gramatyki i wiedzy o krajach anglojęzycznych i niemieckojęzycznych.
Zgłoszenia na poszczególny konkurs u nauczycieli j. angielskiego i niemieckiego do 23 września. Olimpiada jest płatna w wysokości 16 zł.
Zaś w styczniu odbędzie się olimpiada z j. angielskiego dla młodszych uczniów. Informacje i szczegóły olimpiady będą podane w na początku listopada.
Serdecznie zapraszamy,
Sylwia Górak i Dariusz Czajka
*********************************************
Zapraszamy do udziału XXV POWIATOWYM KONKURSIE „Święci, których warto poznać”
Pragniemy zatrzymać się nad św. Wincentym a`Paulo. W tym roku przypada 400 lat od powstania Misjonarzy Misji, które to zgromadzenie założył św. Wincenty a`Paulo.
Konkurs będzie przeprowadzony w dwóch etapach: szkolnym i powiatowym.
Terminy poszczególnych etapów:
• etap szkolny – do 30 września 2025 roku,
• etap powiatowy – 24 października 2025 roku
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas VI, VII i VIII
Finał konkursu wiedzy odbędzie się 24 października 2025r. o godz. 9.00 w Zespole Kształcenia i Wychowania w Dzierżążnie.
W konkursie wiedzy może brać udział 1 uczeń ze szkoły, wyłoniony w eliminacjach szkolnych.
Chętnych uczniów prosimy, aby zgłosili się do swoich katechetów.
J. Wenta
B. Sikorska
******************************************
Zapraszamy do udziału w wojewódzkim konkursie literackim dla KLAS III.
Cele konkursu:
• inspirowanie do aktywności twórczej,
• rozwijanie umiejętności literackich,
• rozwijanie wrażliwości na słowo,
• godne uczczenie Dnia Nauczyciela,
• wdrażanie do samodzielnej pracy,
• promowanie talentów.
Zasady uczestnictwa:
1. konkurs polega na samodzielnym napisaniu listu do wybranego nauczyciela,
2. praca powinna zawierać cechy listu (układ graficzny, zwroty grzecznościowe, osobisty ton wypowiedzi),
3. jury oceniać będzie również oryginalność ujęcia tematu, poprawność stylistyczną i ortograficzną,
4. objętość pracy – maksymalnie dwie strony tekstu formatu A 5,
5. szkoła może zgłosić do konkursu trzy najlepsze prace własne uczniów, wcześniej niepublikowane i nienagradzane.
Termin: do 6 października 2025r.
Prace należy przekazać do pań: Zuzanny Bemowskiej i Ewy Gruszkiewicz.
Organizator konkursu: Szkoła Podstawowa nr 48, 80-462 Gdańsk, ul. Burzyńskiego 10.
Zuzanna Bemowska
Ewa Gruszkiewicz
***************************************************
Zapraszamy uczniów klas 4-8 do udziału w siódmej edycji konkursu matematyczno – informatycznego InstaLogik.
Konkurs jest bezpłatny, w całości realizowany on-line.
Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym rozwiązuje zadania. Może podchodzić do rozwiązywania zadań w dowolnym dla siebie czasie, ale w ramach wyznaczonego terminu.
Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką i programowaniem. (Uczniowie nie muszą posiadać wiedzy programistycznej.)
Konkurs został podzielony na trzy etapy:
Etap 1, termin od 1 do 28 października 2025, godz. 20:00
Etap 2, termin 6 grudnia 2025, godz. 10:00 – 11:30
Etap 3, termin 14 marca 2026, godz. 10:00 – 11:30
Rejestracja na konkurs trwa do końca pierwszego etapu,
czyli do 28 października 2025 g. 20:00.
Uczniów rejestrują na konkurs rodzice przez stronę www.instalogik.pl.
Rodzic zarejestruje ucznia i wprowadza kod nauczyciela, który jest przypisany do danej szkoły. (Konta z poprzednich edycji konkursu powinny być wciąż aktywne.)
Kod nauczyciela z naszej szkoły to: N1793944
Aby uczeń mógł wziąć udział w konkursie, wymagane jest potwierdzenie tego przez rodzica i nauczyciela.
Szczegóły na stronie: https://instalogik.pl/
Regulamin konkursu: https://instalogik.pl/?page=custom&content=regulamin_2025
Polityka przetwarzania danych osobowych: https://instalogik.pl/?page=custom&content=dane_osobowe
Z okazji Europejskiego Dnia Języków zapraszamy uczniów klas 1–8 do udziału w konkursie plastyczno-językowym pt. „Symbole Wielkiej Brytanii”.
Zasady konkursu:
*Temat: wybrane symbole Wielkiej Brytanii (np. The Union Jack, Big Ben, Red Double-Decker Bus, Red Telephone Box, The Queen / The King, The London Eye, Black Cab, Fish & Chips, Corgi, Tower Bridge, Tea, Stonehenge ).
*Praca powinna być wykonana dowolną techniką plastyczną płaską (rysunek, kolaż, malarstwo, wyklejanka itp.).
*Obowiązkowo musi zawierać rysunek oraz podpisy w języku angielskim.
-Klasy 1–3: prostsze rysunki i podpisy pojedynczych symboli po angielsku („The Queen”„Big Ben”).
-Klasy 4–6: rysunki + krótkie zdania („The red telephone box is famous in London.”).
-Klasy 7–8: bardziej rozbudowane plakaty + opisy i ciekawostki („The Union Jack has three crosses. It represents England, Scotland, and Northern Ireland.”).
*Format: A4 lub A3.
*Prace należy podpisać (imię, nazwisko, klasa).
* Termin oddania prac:
do 25 września
*Gdzie oddać prace:
– do pani Patrycji Hall,
– lub do nauczycieli języka angielskiego.
*Nagrody:
Dla autorów najciekawszych prac przewidziano drobne nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe dyplomy.
Zachęcamy wszystkich uczniów do udziału w konkursie! To doskonała okazja, by poznać kulturę i symbole Wielkiej Brytanii, poćwiczyć język angielski oraz zaprezentować swoją kreatywność.