ROZWÓJ I WSPARCIE EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH
W GMINIE ŻUKOWO
Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła uczestniczy w projekcie pn. „Rozwój i wsparcie edukacji włączającej w Szkołach Podstawowych w Gminie Żukowo” realizowanym przez Gminę Żukowo, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027.
Celem działań projektowych jest poprawa jakości edukacji włączającej w szkołach, na terenie naszej gminy. Projekt zakłada podniesienie kwalifikacji nauczycieli w zakresie realizacji zajęć dla dzieci ze szczególnymi potrzebami, zajęcia dla uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi oraz zakup pomocy dydaktycznych do planowanych zajęć,
a także indywidualne konsultacje ze specjalistami dla rodziców dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Planowane działania pozwolą na zapewnienie uczniom ze szczególnymi potrzebami rozwojowymi, uczniom z niepełnosprawnościami i różnymi trudnościami w nauce, lepszych, dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb warunków do nauki i rozwoju. Takie inicjatywy umożliwiają tworzenie inkluzyjnego środowiska szkolnego, w którym każdy czuje się akceptowany i wspierany.
Rekrutacja dzieci, rodziców i nauczycieli do projektu rozpocznie się z końcem października. Zakłada się zrealizowanie szkoleń dla nauczycieli do końca pierwszego półrocza bieżącego roku szkolnego, zaś zajęcia dla dzieci planujemy zrealizować w okresie od lutego 2025r. do marca 2026r.
Zakres planowanych działań jest różny w poszczególnych placówkach, w zależności od zgłoszonych potrzeb, wiec szczegółowe informacje o działaniach projektowych realizowanych w naszej szkole będzie można uzyskać u Aleksandry Spychała
Link do informacji o projekcie na stronie internetowej Gminy Żukowo: https://www.zukowo.pl/Projekt_pn_Rozwoj_i_wsparcie_edukacji_wlaczajacej_w_Szkolach_Podstawowych_w_Gminie_Zukowo,806#sub_mid
#FunduszeEuropejskie
ZAŁĄCZNIKI:
Szanowni Państwo,
z przyjemnością informujemy, że nasz oddział wychowania przedszkolnego w Pępowie przystępuje do realizacji projektu „Wsparcie edukacji przedszkolnej w gminie Żukowo”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Działania 5.7. Edukacja przedszkolna w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027) – „Wsparcie edukacji przedszkolnej w gminie Żukowo”.
Celem projektu jest wsparcie edukacji przedszkolnej, które jest kluczowe dla rozwoju dzieci w wieku 3-6, ponieważ ten okres ma duże znaczenie dla kształtowania umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych.
Gmina Żukowo w ramach projektu planuje zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz realizację bezpłatnych zajęć, które mają na celu rozwój dziecka i przygotowanie go do nauki szkolnej. Projekt uwzględnia tworzenie warunków umożliwiających wspieranie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), rozwijające ich kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne, wspieranie dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Zakres obejmuje zarówno zajęcia dla dzieci, jak i szkolenia dla nauczycieli, którzy nabytą wiedzę będą wykorzystywać w pracy dydaktycznej z dziećmi. Poniżej zagadnienia zawarte w organizowanym projekcie:
Dzięki odpowiedniemu wsparciu edukacja przedszkolna może przyczynić się do lepszego startu w życie szkolne, zwiększając szanse na sukcesy edukacyjne i społeczne w przyszłości.
Rekrutacja na zajęcia rozpocznie się w październiku 2024 r., natomiast start zajęć dla dzieci planowany jest na styczeń 2025 r.
Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
Rodzaje szkoleń dla nauczycieli i zajęć dla dzieci są różne w poszczególnych placówkach,
w zależności od zgłoszonych potrzeb, wiec szczegółowe informacje o działaniach projektowych realizowanych w naszej szkole będzie można uzyskać u wicedyrektora szkoły – Dariusza Czajki.
Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą w sekretariacie oraz na naszej stronie internetowej szkoły.
Link do informacji o projekcie na stronie internetowej Gminy Żukowo: https://www.zukowo.pl/Projekt_pn_Wsparcie_edukacji_przedszkolnej_w_gminie_Zukowo_2024,796#sub_mid
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
ZAŁĄCZNIKI:
Innowacyjna lekcja wychowania fizycznego na temat
„ELEMENTY TRENINGU SIŁOWEGO W WYCHOWANIU FIZYCZNYM” może być doskonałą okazją do wprowadzenia uczniów w świat fitnessu, ćwiczeń siłowych i aktywności fizycznej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi oraz
technik. Innowacja będzie realizowana w sali do gimnastyki korekcyjnej. Przeznaczona na to
będzie 1 godzina w tygodniu. Do realizacji wykorzystywany będzie szkolny sprzęt sportowy, ale
również prywatne przybory i przyrządy udostępnione przez nauczyciela wychowania fizycznego.
Innowacja w wychowaniu fizycznym, obejmująca elementy treningu siłowego, może znacznie
wzbogacić tradycyjny program zajęć sportowych.
REALIZACJA: Robert Chmielewski – nauczyciel wychowania fizycznego
REALIZACJA: Patrycja Łusiak – kl.IIIc
WIĘCEJ POD LINKIEM:
INNOWACJA PED_CZYTELNICZA PRZYGODA
REALIZACJA Renata Sypion – oddz. – 0p
Program edukacji kulinarnej dla pięciolatków
Prawidłowe żywienie ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój dziecka w wieku szkolnym, którego organizm intensywnie się rozwija. Jakość jedzenia i jego rodzaj oraz prawidłowe nawyki żywieniowe są podstawą w zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym m.in. otyłości u dzieci. Przyzwyczajenia żywieniowe ulegają obecnie szybkim zmianom i są to, niestety zmiany w złym kierunku. Dlatego konieczne jest podejmowanie działań na rzecz korygowania przyzwyczajeń i kształtowania właściwych nawyków żywieniowych dzieci. Nie jest to zadanie łatwe, ale możliwe poprzez realizację programu edukacji kulinarnej „Mały kucharz”. Program ten wzbogaca ofertę edukacyjną szkoły. Łączy treści edukacyjne z różnych obszarów podstawy programowej i uwzględnia treści wykraczające poza podstawę programową. Program promuje aktywne metody nauczania i wychowania. Wprowadza korzystne zmiany w procesie budowania jakości pracy szkoły, a także angażuje i integruje społeczność szkoły. „Mały kucharz” to dla dzieci zabawa i wielka przygoda, których efektem będą właściwe nawyki żywieniowe.
WIĘCEJ POD LINKIEM
INNOWACJA PEDAGOGICZNA – program
Innowacja jest zapożyczona, a jej autorką jest Beata Grzeszczuk-Nędza. Opiekunem innowacji w naszej szkole jest Pani Marta Młyńska, a udział w niej biorą wszystkie oddziały przedszkolne naszej szkoły, za publikowanie prac odpowiedzialni są wychowawcy oddziałów.
Cele innowacji to:
1. Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki w toku zabawy i eksperymentowania z różnymi materiałami, narzędziami i technikami plastycznymi.
2. Wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne.
3. Poznawanie, eksperymentowanie i stosowanie różnych technik plastycznych.
4. Arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników.
5. Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej we współpracy z autorką oraz nauczycielami/pedagogami/terapeutami prowadzącymi projekt.
6. Zmiana stylu edukacji plastycznej z odtwórczego w twórczy.
Wybrane prace dzieci są publikowane na stronie https://www.facebook.com/kreatywnepraceplastyczne
Zapraszamy do śledzenia artystycznych prac naszych dzieci.
REALIZACJA
Joanna Wiczling – kl. IIb
Paulina Konkel – kl. IIc
WIĘCEJ POD LINKIEM:
Wszechstronny rozwój przez zabawy manipulacyjne.
Nabywanie doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym
obszarze rozwoju przez zabawy percepcyjno-motoryczne, integrację sensoryczną
oraz rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych.
W oparciu o autorski program „Terapia ręki oraz umiejętności społecznych dzieci przedszkolnych z uwzględnieniem dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych”. Autorem innowacji jest mgr Małgorzata Kobierecka.
Innowacja „Jesteśmy motoryczni” ma przyczynić się do nabywania przez dzieci (z oddziału przedszkolnego) doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju przez zabawy percepcyjno-motoryczne, integrację sensoryczną oraz rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych.
W trosce o prawidłowy rozwój umiejętności manipulowania chcemy zapewnić dzieciom dodatkowe formy wsparcia poprzez angażowanie ich w różnorodne czynności chwytno-manipulacyjne wpływające na rozwój umiejętności motorycznych. Ponadto pragniemy kształtować u dzieci postawy kreatywności poprzez stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych i metodycznych. Dzieci gromadzą doświadczenia za pomocą zabaw manipulacyjnych, w trakcie których zdobywają wiadomości o zewnętrznych właściwościach przedmiotów. Zabawy te rozwijają umiejętności technicznego i praktycznego obchodzenia się z zabawkami i przedmiotami codziennego użytku. Wszystkie działania mają na celu wspomaganie dziecka w jego własnym dążeniu do samorozwoju. Zięcia mają wspierać dziecko w nauce przetwarzania bodźców zmysłowych tak aby stanowiły uporządkowaną całość. Lepsze przetwarzanie sensoryczne poprawia percepcję, uczenie się, kompetencje i pewność siebie. Warsztaty mają wspierać emocjonalne samopoczucie dziecka, wspomagać w opanowaniu umiejętności wchodzenia w interakcje społeczne, a także umożliwiać nabywanie umiejętności planowania, organizowania i przeprowadzania tego, co potrzebuje albo czego pragnie. Osiągniemy to poprzez pozytywną atmosferę na zajęciach, nawiązanie więzi emocjonalnej z dzieckiem, odpowiedni dobór zadań na miarę możliwości dzieci, wydłużeniu ich trwania oraz stopniowego włączania dzieci do coraz bardziej skomplikowanych form aktywności wymagających własnej inicjatywy i kreatywności.
REALIZACJA
GRUPY PRZEDSZKOLNE – 0B, 0A, 0P
Karolina Nestioruk
Rykowska Anna, Dagmara Kaliszewska-Momot
Renata Sypion
WIĘCEJ POD LINKIEM: INNOWACJA – KOLOROWA WYCHOWAWCZA
Projekt „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” został stworzony z myślą o zachęceniu uczniów do czytania książek, w tym lektur szkolnych. Często spotykamy się z sytuacją, kiedy dziecko na samo słowo „lektura”, robi niezadowoloną minę. Moim zamiarem będzie pokazanie dzieciom, że czytanie lektur może być fajną zabawą. Ten projekt ma być formą wspaniałej przygody dla uczniów klasy IB.